Kutak za bajkere

Priprema za vožnju

Dok si na motoru, tvoja oprema je “prava” samo ako te štiti. U bilo kojoj vrsti nezgode, imaš mnogo bolje šanse da izbegneš teške povrede ukoliko nosiš homologovanu zaštinu kacigu, zaštitusa lice/oči i zaštitnu odeću.

Kaciga

Nezgode se događaju-posebno manje veštim, manje iskusnim vozačima. Jedna od pet saobraćajnih nezgoda rezultira povredama glave ili vrata. I jedna i druga su veoma opasne… Analize nezgoda ukazuju da povrede glave i vrata čine većinu smrtnih ili veoma teških povreda motociklista. Istraživanja takođe pokazuju i da je ove povrede, uz retke izuzetke, moguće značajno smanjiti nošenjem kvalitetne kacige. Neki motociklisti ne nose kacige zato što smatraju da im one sužavaju vidno polje, dok ih drugi koriste samo na daljim putovanjima ili kada se kreću većom brzinom. Činjenice kažu da u nezgodama u kojima je motociklista nosio kacigu, nije pronađen nijedan slučaj u kome je ona smetala vozaču da primeti opasnost. Nezavisno od brzine kretanja, motociklisti koji nose kacige imaju trostruko veće šanse da prežive povrede nego oni koji ih ne nose.

kisspng-alpinestars-motorcycle-helmets-leather-jacket-jacket-5ab572bdb264b5.6020930215218408297307

Odeća

Prava odeća je ona koja te štiti u slučaju nezgode. Osim toga, obezbeđuje ti komfor, zaštitu od vrućine, hladnoće i vrelih pokretnih delova motocikala. Pravim izborom boja, čini te vidljivijim. Jakna i pantalone treba da pokriju ruke i noge u potpunosti. Koža nudi najbolju zaštitu. Čizme ili cipele treba da budu dovoljno visoke i čvrste da pokriju nožni zglob i da ga učvrste. Rukavice obezbeđuju bolji obuhvat i štite u slučaju nezgode.

Upoznaj svoj motocikl/moped

Postoje brojni uzroci na putu koji te mogu dovesti u nevolju. Motocikl ne bi trebalo da bude jedan od njih. Kako bi se uverio da do toga neće doći, potrebno je da ispratiš određena pravila. pročitaj uputstvo za korišćenje i upoznaj se sa komandama. Jedan od uslova za bezbednu vožnju je da budeš siguran da si se upoznao sa motociklom pre nego njime izađeš na ulicu. Zato je važno da pročitaš uputstvo proizvođača, posebno ako voziš pozajmljeni motocikl ili moped. Vrlo je važno da nabaviš motocikl koji ti odgovara. Ovo se odnosi na visinu i položaj komandi. Uvek treba početi sa manjim motociklom. Proveri motocikl pre svake vožnje.Motociklu je potrebno puno više pažnje nego automobilu. Sitna neispravnost automobila može izazvati manju neprijatnost, dok svaka, pa i najmanja neispravnost na motociklu može izazvati ogromne probleme. Zato pre svake vožnje proveri: kočnice, pneumatike, ulje i tečnosti, prednja i zadnja svetla, ogledala, pokazivače pravca, uređaj za davanje zvučnog signala i stop svetlo. Čuvaj motocikl/moped na pravi način između vožnji i izbegavaj bilo kakve dodatke koji ga mogu učiniti težim za upravljanje.

Vozi u okviru svojih mogućnosti

Najbolja zaštita koju sebi možeš obezbediti je dovoljno rastojanjei odstojanje. Tada, ukoliko neko drugi napravi pogresšnu procenu, imaš dovoljno vremena da reaguješ i prostor da manevrišeš

Povećaj uočljivost

U saobraćajnim nezgodama sa vozačima motocikala i mopeda, vozači najčešće izjavljuju kako nisu ni videli motociklistu. Motocikl je sa prednje ili zadnje strane neuporedivo manje uočljiv nego automobil. čak i kada te uoče ne smeš u potpunosti biti siguran da će odreagovati na pravi način, jer se vozačima često čini da se manja vozila kreću sporije. Ipak, postoji nekoliko saveta kako da povećaš sopstvenu vidljivost dok si na motociklu.
OdećaObuci se u odeću svetlih boja kako bi povećao šanse da budeš uočen. Jakne ili prsluci svetlo narandžaste, žute, crvene i zelene boje daće najbolje rezultate u povećanju vidljivosti.
Prednje svetlo. Jedan od najboljih načina da te drugi učesnici u saobraćaju lakše uoče je da uvek koristiš prednje svetlo.
Davanje signala. Signali kod motocikla imaju isti smisao kao i kod ostalih vozila i zato je veoma važno da svaki put kada nameravaš da izvedeš neku radnju tu svoju nameru adekvatno i najaviš.
Stop svetlo. Zadnje poziciono svetlo motocikla nije tako uočljivo kao ona kod automobila. Prilikom usporavanja ili zaustavljanja, pre nego što kreneš intenzivno da kočiš, sa nekoliko kratkih pritisaka kočnice, treperenjem stop svetla najavi radnju koju nameravaš da izvedeš.

Budi u stanju da voziš!

Vožnja motocikla je zahtevan i kompleksan zadatak. Iskusni vozači vode računa o okruženju i načinu vožnje, identifikuju potencijalne rizike, na osnovu kojih donose dobre odluke, koje sprovode u delo vešto i brzo. Mogućnost da reaguje na promenu putnih i saobraćajnih uslova zavisi od toga koliko si pripremljen i oprezan. ALKOHOL i LEKOVI, više nego bilo koji drugi faktor, umanjuju tvoju mogućnost da trezveno razmišljaš i voziš bezbedno. Koliko god da je mala količina , samo jedno piće može imati veliki uticaj na izvođenje radnji.